Q&A

Har kombinerat några av frågor som handlar om samma sak, så vissa av frågorna kanske ser lite konstiga ut. Har iallafall svarat på några av de frågor jag fått i kommentarsfältet och via mailen den senaste månaden. Enjoy!

1.

hur lärde du dig att dj:a?
vilket program använder du? & mixar du låtar eller spelade du bara upp dem? (när du spelade på sommar dvs)


Jag lärde mig grunderna i att spela skivor av en av killarna som höll i Sommar! förra året! Sen lärde jag mig själv allt eftersom när jag övade innan öppning och under tiden jag spelade! Jag gör inte egna mixar av låtar, men jag spelar inte heller bara upp låtarna efter varandra, utan jag mixar ihop dom under tiden som jag spelar! Jag använder inget speciellt program när jag spelar, men har använt mig av DJ Mixer Pro när jag övat hemma!


2.

gillar du mig?

mvh brittisk nanny


Ja, Malin aka brittisk nanny, jag gillar dig massor! Haha <3


3.

hur fick du jobbet som stylist? hur kom du in med fötterna så att säga?

hur gick det till när du fick jobbet som Pamelas assistent? Är det praktik eller jobb?
Vad siktar du på att jobba med i framtiden? :)


Jag såg att Pamela sökte praktikanter, mailade min ansökan, fick en intervju och fick sedan praktikjobbet! Jag jobbar mån-fre och siktar på att fortsätta jobba inom styling i framtiden! Det är det roligaste jag har gjort i mitt liv hittills!


5.

Vad spelar du för musik när du dj:ar? och vart brukar du spela någonstans? :)


Jag spelar allt ifrån pop och r&n till house. Allt jag spelar är kommersiellt och mitt mål är att i princip alla som är på stället jag spelar på ska känna igen musiken, kunna sjunga med till låtarna och dansa som galningar! Hela sommaren spelade jag på Sommar! Och nu närmast ska jag spela på deras Juldagsfest den 25:e december (dit ALLA ska gå!!!) Sen får vi se vad som händer, har lite på gång!

6.

- du har så himla fint hår! lockar du det eller har du bara ett sånt där perfekt självfall?
har du jobbat som modell? fick för mig att du och Filippa modellade tillsammans förut, var det så?


Tack så mycket! Ibland lockar jag det, ibland plattar jag det och ibland låter jag det bara vara! Det beror lite på hur mycket tid jag har och om jag orkar fixa mig eller inte! Har iallafall naturligt fall, så om jag inte fixar det så är det lite halvlockigt. Nja, jag har aldrig varit med i någon modellagentur, men jag har gjort lite olika modelljobb, bland annat med Filippa, ja!

7.

Nu ska du allt få några frågor gabsi!
1. När ska vi ta en fika/ha oth maraton?
2. Topp 3 bra saker med livet.
3. Din största dröm!
4. Om du fick säga en sak som skulle nå alla i hela världen skulle det vara...?
5. Topp 3 tips för julkänsla
6 . Topp 3 saker på din önskelista
7. Bästa låtarna just nu
8. Bästa bloggarna
Topp 3 Gabi tipsar, alla kategorier


1. Det får vi nog bestämma över sms, haha! <3
2. Top 3 bra saker med livet just nu: 1. Alla de underbara tjejerna jag jobbat med under de senaste månaderna (Pamela, Karoline, Johanna och Jasmine) 2. Att det snart är jul 3. Framtiden!
3. Min största dröm är inte helt oväntat att jobba inom mode, helt som stylist då, och att spela skivor tills mina öron blöder! Haha
4. Oj, vad svårt. Jag skulle nog vilja uppmana folk till att vara lite trevligare. Det finns en hel del människor som skulle behöva höra det faktiskt! Man kommer så mycket längre med lite kärlek istället för hat! (haha, så smörigt, men SÅ sant! <3)
5. Top 3 tips för julkänsla: 1. LUSSEBULLAR! 2. Att slå in paket 3. Glöggdrinken som serverades på Idol-produktionsmiddagen (glögg, Schweppes Russchian, lingon och is!)
6. Topp 3 saker på min önskelista: 1. Parfym 2. Smycken 3. Pengar (så ytligt och tråkigt, men vad ska man göra? Man kan alltid önska sig world peace, men hur skulle tomten kunna fixa det och slå in i ett fint paket?!)
7. Bästa låtarna just nu: 1. Kings in Exile - Fritz Kalkbrenner 2. Videogames - Lana Del Rey 3. I princip hela Adeles skiva!
8. Bästa bloggarna är nog Pamelas, Karolines, Filippas, My’s, Kristins och... Får man säga sin egen? Hahah
9. Top 3 tips, alla kategorier: Tips 1. Omringa dig själv med människor som tycker om dig för den du är och strunta i resten. 2. Ta en dag, varje månad, från all stress och kolla igenom en hel säsong av nån bra serie, t.ex OTH! 3. Till er som har problem med att somna (precis som jag): ladda ner hela Fritz Kalkbrenners senaste album! (SÅ bra!!!)

8.

Hur började du dj:a? och hur gör du när du spelar Alltså det finns väl flera sätt att spela på, tänker om du använder mixerbord? Hur lär man sig det isf?

Jag blev tillfrågad om jag ville sätta ihop en klubb tillsammans med en kompis på Sommar! i somras och tackade självklart ja! Skulle egentligen bara ha spelar en gång i månaden, men spelade ca 2-3 gånger i månaden sen istället! (för att det gick SÅ bra!) Jag spelar med Usb-minnen och använder mig av ett mixerbord och två spelare, är det vanligaste skulle jag tro. Inte att spela med Usb-minnen kanske, men just uppsättningen 2 spelare, 1 mixerbord! Jag fick som sagt hjälp med att lära mig grunderna, men det mesta har jag lärt mig själv genom att öva innan öppning osv! Övning ger färdighet som man brukar säga, finns inget bättre sätt!

Tack för alla frågor! (speciellt tack till finaste Sara!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0