God Jul!

Först och främst måste jag be om ursäkt för att jag inte har hunnit uppdatera, men jag har haft så mycket att göra (precis som alla ni andra, kan jag tänka mig) med det sista i skolan och skolavslutning och julklappar och diverse andra saker. Men nu uppdaterar jag i alla fall och har både hunnit färga håret och fixa lite julklappstips för de som inte har jättemycket pengar att spendera på julklappar, precis som jag.

1. Det första tipset jag har är att köpa en helt vanlig dagbok med en enfärgad hård framsida och några fina guld- och silverpennor och göra en lite mer personlig dagbok genom att skriva eller rita någonting fint och personligt på framsidan. Pris: ca 80 för dagboken och ca 50 för silver-/guldpennor.

 

Denhär fina dagboken fick jag av min syster förra året när jag fyllde år.

2. Tips nummer två är liknande, fast ännu lite mer personligt och man måste lägga ner väldigt mycket mer tid på det. Köp ett enfärgat blankt fotoalbum och printa ut fina bilder, antingen tagna av dig eller den du ska ge julklappen till. Köp sen lite fina pennor och skriv personliga citat eller annat på sidorna, bredvid bilderna. Pris: ca 120 för fotoalbumet, ca 50 för färgpennor och pris för bilderna beror på om man har en fotoskrivare eller måste beställa.

 

 

Det här fina fotoalbumet fick jag också av min kreativa syster, förra julen.

3. Nästa tips är att köpa fina burkar/behållare och fylla dem med vad personen du ger julklappen till tycker om! I mina burkar finns det just nu torkad frukt och nötter, eftersom min pappa älskar sånt. Annars är det bara att man lägger i lite knäck, julkola eller godis. Sen kan man alltid (försöka) göra dom lite finare med lite presentsnöre eller liknande. Pris: ca 60 för tre förvaringsburkar (från ikea) och ca 50 för nötter/torkade frukter eller godis osv.

 


4. Tips nummer fyra liknar tips nummer tre men är nog ännu billigare och passar den som inte vill köpa förvaringsburkar till kompisen kanske. Då kan man istället köpa en stor kopp och fylla med torkad frukt/nötter eller godis eller knäck. Pris: ca 30-40 kr för koppen och ca 40 kr för godis eller liknande.

 


5. Tips nummer fem är också väldigt personligt och kräver att man har ett tomt cd-fodral, en tom skiva och att man vet hur man bränner en cd. Vad är inte mer personligt än ett ”mix-tape” som det så fint heter på engelska, men som kanske är bättre att kalla samlings-cd, haha. Om man vet vad personen man ska ge en julklapp till älskar för musik är det bara att bränna en cd med den musiken och göra ett fint omslag till. Pris: Jag har tyvärr ingen aning :)

 

 

Denhär fina skivan är ingen samlingsskiva, men en fin EP som jag fick av en vän till mig nu innan jullovet, som vet att jag älskar deras band Karma Tree.

Kommentarer
Postat av: Miranda

älskar din blogg! fina bilder föresten.

2008-12-22 @ 20:47:04
URL: http://cocopops.devote.se/
Postat av: Rosa Gabriela

Tack så mycket :)

2008-12-22 @ 20:49:53
Postat av: Dixi

Jätte kul att du uppdaterar och verkligen jätte söta tips som även passar bra till födelsedagar ;D

Hoppas att du kommer ha mer tid att uppdatera nu ;*

2008-12-22 @ 21:23:05
URL: http://sluty.blogg.se/
Postat av: Malin Deilert

Älskade den där fotoboken du fått av din syster.

2008-12-23 @ 00:29:34
URL: http://malindeilert.blogg.se/
Postat av: Rosa Gabriela

Malin: Ja, eller hur! Den är underbar och verkligen ett minne för livet!

2008-12-23 @ 01:41:16
Postat av: Linnea

Typiskt Kalmerlindare att vara så kreativa :)

2008-12-23 @ 09:37:24
URL: http://beautyisafeeling.blogg.se/
Postat av: Filippa

jaa det måste vi! säg till när du kan :) Puss <3

2008-12-23 @ 10:53:49
URL: http://gillofilippa.blogg.se/
Postat av: Fina

ååh, jag vill ha ett fotoalbum!!

2008-12-23 @ 16:03:34
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Postat av: Anonym

- merry xmas : )

2008-12-24 @ 21:25:04
Postat av: H *

- merry xmas : )

2008-12-24 @ 21:25:11
URL: http://merei.blogg.se/
Postat av: Jag blir man i speedos

Det krävs mer än ett cd-fodral för att göra en sån julklapp ^^



2 års repande, 2 daagar i studio, 4 fattiga musiker.





God Jul, din blogg börjar bli riktigt fin.

2008-12-25 @ 16:03:44
Postat av: moi

ljuvliga presenter från din syster.

närbilder på fina sidor i albumet är jag nyfiken på,

men det bestämmer du om det är för privat eller ej förstås.

tack för tipsen, lite sent för jul nu men födelsedagar eller annat finns ju förstås!

2008-12-27 @ 14:39:23
Postat av: Anonym

jag skulle behöva en svart pärm till mina n.y-foton, var hittade du den? :D



Första gången jag är inne på din blogg, and I quite like it! :D

2008-12-27 @ 21:45:30
Postat av: korven

det vr jag som skreeev :D Hah

2008-12-27 @ 21:46:11
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Rosa Gabriela

korven: Den svarta pärmen är köpt på Åhléns!

och tack

2008-12-28 @ 01:08:38
Postat av: Jullsan

Helvete vilket kreativt släkte ni är. Det är galet. Ni är nästan lika fixiga som ni är snygga. hehe

2009-01-09 @ 20:35:35

Kommentera inlägget här :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0